Kufur Sozler

KÜFÜR SÖZLER

Küfür lûgatta, örtmek ve nimeti inkâr etmek mânâlarına gelir. Dinî anlamda ise, imân edilmesi gereken seylere imân etmemek ve İslâm'ın imân esaslarına inanmamaktır.

Üç çesittir:
1- Cehl-i Küfür: Bir kimsenin, Allah'ın (CC) varlığını ve sıfatlarını cahilliği sebebiyle bilmemesidir.
2- İnadi ve İnkârî Küfür: Kisinin Allah'ın varlığına, inat ve inkârından dolayı imân etmemesidir.
3- Hükmî Küfür: Allahü teâlâ'nın ve Resûlullah'ın tekzîb alâmeti olarak bildirdikleri isleri yapmak veya sözleri söylemek,şer'ân imân edilmesi gereken seylerle alay etmek suretiyle İslâm dairesinden çıkmaktır.

İnsan, bilmeden söylediği bir söz veya yaptığı bir hareketten dolayı dinden çıkar, bunun farkına da varmaz. Halk arasında küfür sözleri yaygın olduğundan, bunu olağan bir sey zanneder; kendisini küfre götürdüğünü bilmez, mü'min olduğu zannıyla kurtulus çarelerini de arastırmaz. Bu derece tehlike arzeden bir konuda titiz ve bilgili olmak, her müslümanın vazifesidir.

İnsanı küfre götüren hâller ve sözler:

• Allahü teâlâ'yı (CC), Zât'ına uygun olmayan bir sekilde vasıflandırmak. "Allah bize zulmediyor", "Allah beni mi görüp duyacak?", "Beni burada Allah bile göremez" ,"Bu ise Allah'ın gücü yetmez" vs. gibi...

• Allah'ın isimleriyle, emirleriyle alay etmek. "Ben Allah, mallah tanımam", "Namaz da neymis sanki" gibi...

• Allah'ın Cennet'le mükâfatlandıracağı, Cehennem'le azâb edeceği va'd ve vaîdlerini) inkâr etmek.

• "Allah'ın ortağı vardır", "Allah'ın esi, oğlu, kızı vardır" demek.

• Allah'a cahillik nisbet etmek.

• "Allah'ın eli uzundur" diyerek, Allah'ın bizim elimiz gibi eli olduğunu kasd etmek. Bununla Allah'ın kudreti

kasdediliyorsa, küfür olmaz.

• Gaybı bildiğini iddia etmek.

• Birisi için "O’nun hakkından Allah bile gelemez, ben nasıl geleyim?" demek.

• "Allah'ım, bana rahmetini vermek hususunda cimrilik etme!" demek.

• Herhangi bir sey için, "Allah'ın isi kalmamıs da, bunlarla mı uğrasıyor?" demek.

• "Allah falan kuluna bu kadar zenginlik veriyor da, bana niçin vermiyor; böyle adalet olur mu?" demek.

• "Ben sevap ve azâbtan uzağım" demek.

• Ölen kimsenin ruhunun, baska birine geçtiğine inanamak (Tenasüh nazariyesi)

• Allah'ın ruhunun, birisinin içine girdiğine (hulul) inanmak.

• "Ben Allah'ı uyanıkken gördüm", "Ben Allah'tan vahiy alıyorum" demek.

• Kur'ân-ı Kerim'den - tek bir âyet de olsa - inkâr etmek veya alay etmek.

• Kur'ân'ı kirli ve pis yerlere koymak, tahkir için yere atmak veya ayak altına almak.

• Kur'ân'a kendiliğinden ilâveler yapmak, eksiltmek veya bazı âyetleri değistirmek.

• Kur'ân'ı müzik âletleri esliğinde okumak.

• Peygamberlerin bir kısmını veya nebîliği sabit olan bir peygamberi inkâr etmek.

• Hz. Peygamberin (SAV) son peygamber olduğuna inanmamak.

• Peygamberlik iddiasında bulunmak.

• Peygamber’in (SAV) sünnet veya hadîslerini hafife alıp, alay etmek.

• Peygamberlere sihirbazlık vs. isnâd etmek.

• Peygamber’e (SAV) sövmek. (Bunu yapan kimse mürteddir, tevbesi kabul olmaz.)

• Kıyâmet'i, öldükten sonra dirilmeyi, kabir azabını, cennet ve cehennem'i inkâr etmek.

• "Sensiz cennet'i istemem", "falan kimseyle cennet'e bile girmem", "Allah bu isten dolayı bana cenneti verse, istemem"

demek.

• Hiristiyan ve yahudilerin azâb göreceklerini kabul etmemek.

• Zikirle alay etmek.

• Haram olan bir ise, meselâ sarap içmeye "Bismillah" diyerek Allah'ın adıyla baslamak.

• Namazın farz olduğunu inkâr etmek.

• Bilerek veya alay konusu olsun diye, Kabe'den baska bir yöne doğru namaza durmak.

• Abdestsiz-olduğunu bilerek namaz kılmak.

• Ezanla alay etmek, hakaret etmek.

• Din âlimlerini hafife almak, sövmek, kıyafetleriyle alay etmek.

• "Ben serîat tanımıyorum", "Benim seriatla isim yok", "serîat ve benzeri seyler beni tatmin etmez, nazarımda hükmü

yoktur" demek.

• Dinî ilimleri hafife almak. "Bu bilgiler neye yarar, kime fayda vermistir?" vs. gibi sözler söylemek.

• Kâfirlerin, Đslâm'a uymayan dinî görüs ve hareketlerini beğenmek. Onların kutsal törenlerine katılmak, onlara

benzemeye çalısmak.

• Bir insanın zâtı ve rızası için kurban kesmek. (Bu sekilde kesilen kurbanın eti de haramdır. Misafire ikram niyetiyle

kurban kesmek sünnettir.)

• İbâdet maksadıyla insana secde etmek. (Secdeye müsaade eden de küfre girer. Bu secde, selâm maksadıyla olursa

haramdır.)

• Alay ve saka maksadıyla, küfre götürecek sözler söylemek.

• Saka da olsa, küfre götürecek sözleri, baskasına telkîn etmek.

• Haramı helâl, helâli haram kabul etmek. (Bu hüküm, haram veya helal olusu kesin olan veya kesin delillere dayanan

seyler içindir.) Kesin haram olan sevleri hafife almak.

• Yemeğe sövmek.

• Günahlarından ötürü "Ahirette hesaba çekileceksin" diye kendisini ikâz eden kimseye, "Oraya gidip gelen var mı, kim

haber veriyor?" demek.

• Ölen kimse için "Allahü teâlâ, vakitsiz canını aldı" demek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder